Wraz z możliwością udzielania świadczeń za pomocą teleporad wprowadzono nowy rodzaj dokumentacji medycznej – kartę teleporady.
W związku z obwiązującą pandemią COVID-19 lekarze korzystają z teleporad. Przepisy tzw. specustawy uregulowały po części udzielanie świadczeń medycznych z użyciem środków porozumiewania się na odległość. Należy jednak pamiętać, że w tym przypadku trzeba szczególnie zwrócić uwagę na bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych pacjentów. Poniższa prezentacja szkoleniowa pozwoli usystematyzować tę wiedzę.
Telemedycyna odgrywa coraz większą rolę w systemie ochrony zdrowia. Konsultacje prowadzone w sposób zdalny stają się coraz powszechniejsze w sytuacji, kiedy utrudniony jest osobisty kontakt z lekarzem. Koncepcja opieki na odległość przynosi wiele oczywistych korzyści, ale też wymaga od szpitali i przychodni zachowania niezbędnych procedur dotyczących bezpieczeństwa oraz wdrożenia zapewniających je rozwiązań. Poznaj zasady ich przestrzegania.
Możliwość udzielania świadczenia medycznego pacjentowi przez teleporadę – tę kwestię uregulowano w ustawie z 14 sierpnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zapewnienia funkcjonowania ochrony zdrowia w związku z epidemią COVID-19 oraz po jej ustaniu. Sprawdź, jak ta usługa wpłynęła na rozliczenia z NFZ.
Nowoczesne systemy łączności umożliwiły udzielanie świadczeń zdrowotnych w formie teleporady. Sprawdź, w jakich sytuacjach lekarz jednak nie powinien udzielić teleporady i zalecić pacjentowi wizytę osobistą.
Zapotrzebowanie na leki w Polsce i na świecie rośnie z roku na rok, a szczególnie szerokie zastosowanie leków obserwujemy w szpitalach. Jaka jest rola aptek szpitalnych w kształtowaniu łańcucha dostaw i wewnątrzszpitalnej dystrybucji produktów leczniczych?
Czy w przypadku wykupienia przez pacjenta wideokonsultacji i jego późniejszej rezygnacji z wizyty istnieje możliwość odmowy zwrotu należności, jeśli odstąpienie od umowy nastąpi przykładowo na mniej niż 24 godziny od wybranego terminu wizyty zdalnej?
Teleporady stały się codziennością w dobie pandemii. Mimo że są powszechnie stosowaną metodą kontaktu pacjenta z lekarzem, nie zawsze okazują się prostym rozwiązaniem, zwłaszcza pod względem wymogów prawnych, które muszą spełnić przychodnie. Dowiedz się, jakie są najczęściej popełniane błędy w udzielaniu teleporad.
W okresie pandemii teleporady stały się najczęstszą formą kontaktu lekarza podstawowej opieki zdrowotnej z pacjentem. Mimo ograniczenia teleporad (nie są udzielane dzieciom i seniorom) nadal są praktykowane i może zdarzyć się sytuacja, w której pacjent będzie chciał zareklamować teleporadę. Czy podmiot leczniczy musi mieć regulamin reklamacyjny? Jak wygląda reklamacja teleporady?
Czy teleporady mogą być świadczone tylko osobom zakażonym koronawirusem? Jak się liczy termin dwóch dni na raportowanie zdarzeń medycznych? Jaki jest limit teleporad i kiedy się go stosuje? Obejrzyj wideo i znajdź odpowiedź na te oraz inne pytania.
Teleporady stały się codziennością, od której nie ma odwrotu. Z pozoru nieskomplikowana usługa wymaga jednak określonych zasad i procedur. Skorzystaj z instrukcji i dowiedz się, w jaki sposób przygotować procedury bezpieczeństwa w Twojej placówce.
W związku z dużym napływem uchodźców, w TPK uruchomiono możliwość uzyskania porady w języku ukraińskim. Teleplatforma Pierwszego Kontaktu umożliwia uzyskanie teleporady w godzinach, w których nie są dostępne przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu od lutego 2022 r. ma nową istotną funkcjonalność, polegającą na usłudze tłumacza języka migowego. Dzięki temu osoby głuche mogą uzyskać informację o swoim stanie zdrowia. W wideorozmowie na żywo uczestniczy: pacjent, lekarz/pielęgniarka oraz tłumacz języka migowego.
Wizytę zdalną realizowaną przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności należy opisać w historii choroby tak samo, jak wizytę tradycyjną.
Lista kontrolna pomoże Ci sprawdzić, czy właściwie prowadzisz dokumentację medyczną teleporad.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka