Instrukcja wystawiania upoważnień dla asystentów medycznych
Kto może zostać asystentem medycznym? Jakie są uprawnienia asystenta medycznego? Jak go ustanowić? Zapoznaj się z przygotowaną instrukcją i dowiedz się, w jaki sposób wystawiać upoważnienia dla asystentów medycznych w podmiocie leczniczym.
- Data: 10.06.2022
Instrukcja nadawania uprawnień do dostępu w systemie IT w placówce medycznej
Funkcjonowanie systemu IT w placówce medycznej stało się codziennością. Pracownicy korzystają z różnych dostępnych zasobów na określonych prawach i zasadach. Zapoznaj się z przygotowaną instrukcją i dowiedz się, w jaki sposób nadawać uprawnienia do dostępu w systemie IT poszczególnym pracownikom.
- Data: 03.06.2022
Lista: Uwarunkowania właściwego zarządzania danymi
System IT, z którego korzysta placówka medyczna, musi być odpowiednio zaprojektowany pod kątem swojej użyteczności z punktu widzenia personelu medycznego i cechować się ogólnymi kryteriami, określającymi właściwie skonfigurowany system teleinformatyczny. Istotną kwestią są uwarunkowania właściwego zarządzania danymi. Zapoznaj się z listą i sprawdź, jakie operacje obejmuje.
- Data: 27.05.2022
Monitorowanie błędów i zdarzeń niepożądanych jako mechanizm zwiększający bezpieczeństwo świadczeń medycznych
Celem funkcjonowania każdej placówki medycznej jest świadczenie usług medycznych w sposób bezpieczny dla pacjenta. Niestety błędy i zdarzenia niepożądane mogą mieć miejsce nawet w najlepiej zarządzanych podmiotach. Jak monitorować te błędy i zdarzenia? Jak je analizować, aby wyeliminować je w przyszłości? Zapoznaj się z prezentacją i dowiedz się więcej.
- Data: 21.05.2022
Rodzaj sprzętu rekomendowany do stosowania na rzecz cyfryzacji określonych procesów w placówce medycznej
Cyfryzacja procesów w ochronie zdrowia to nie tylko oprogramowanie, ale również określony sprzęt. Od wybór sprzętu zależy powodzenie wielu wdrożeń. Zapoznaj się z przygotowaną listą i przygotuj swoją placówkę w sposób kompleksowy.
- Data: 14.05.2022
Podstawowe korzyści z wprowadzenia e-recepty i e-skierowania – lista kontrolna
E-recepty i e-skierowania stały się już codziennością zarówno dla pacjentów, jak i placówek medycznych. Czy znasz wszystkie zalety e-recept i e-skierowań, takie jak optymalizacja czasu pracy po stronie lekarzy i farmaceutów czy ograniczenie błędów i pomyłek w wystawianych dokumentach? Zapoznaj się z przygotowaną listą kontrolną.
- Data: 06.05.2022
Wytyczne na temat prawa do informacji o stanie zdrowia realizowanego na odległość
Wytyczne Rzecznika Praw Pacjenta i prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych zawierają zasady i zalecenia w sprawie udzielania informacji dotyczących pacjentów na odległość. Uwzględniają one reguły już wcześniej wskazywane przez różnych autorów bądź wynikające z treści przepisów RODO czy też ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, jak również takie, które wcześniej nie były podnoszone. Zapoznaj się z prezentacją i dowiedz się więcej.
- Data: 06.05.2022
Procedura zarządzania skargami i wnioskami pacjentów
W placówce medycznej warto opracować procedurę zarządzania skargami i wnioskami pacjentów. Mimo że taki obowiązek nie wynika z przepisów, taki dokument ujęty np. w regulaminie bądź zarządzeniu kierownika uprości komunikację z pacjentem i pozwoli załagodzić konflikt bezpośrednio w podmiocie. Pomoże też zminimalizować ryzyko skierowania skargi przez pacjenta bezpośrednio do NFZ. Zapoznaj się z przygotowaną procedurą.
- Data: 30.04.2022
Ochrona danych osobowych podczas wideokonferencji
Organizowanie wideokonferencji stało się naszą codziennością. Warto pamiętać, że istnieje szereg zasad, których należy przestrzegać w takich obszarach, jak: ochrona danych osobowych uczestników wideokonferencji, zabezpieczanie danych przed dostępem osoby nieuprawnionej do ich uzyskania (np. hakerów, konkurencji, czy też rodzina pracownika lub pacjenta), wybór oprogramowania. Zapoznaj się z prezentacją i dowiedz się więcej na temat tych zasad.
- Data: 27.04.2022
- « pierwsza
- «
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- »
- ostatnia »