Telemedycyna odgrywa coraz większą rolę w systemie ochrony zdrowia. Konsultacje prowadzone w sposób zdalny stają się coraz powszechniejsze w sytuacji, kiedy utrudniony jest osobisty kontakt z lekarzem. Koncepcja opieki na odległość przynosi wiele oczywistych korzyści, ale też wymaga od szpitali i przychodni zachowania niezbędnych procedur dotyczących bezpieczeństwa oraz wdrożenia zapewniających je rozwiązań. Poznaj zasady ich przestrzegania.
Możliwość udzielania świadczenia medycznego pacjentowi przez teleporadę – tę kwestię uregulowano w ustawie z 14 sierpnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zapewnienia funkcjonowania ochrony zdrowia w związku z epidemią COVID-19 oraz po jej ustaniu. Sprawdź, jak ta usługa wpłynęła na rozliczenia z NFZ.
Nowoczesne systemy łączności umożliwiły udzielanie świadczeń zdrowotnych w formie teleporady. Sprawdź, w jakich sytuacjach lekarz jednak nie powinien udzielić teleporady i zalecić pacjentowi wizytę osobistą.
Czy w przypadku wykupienia przez pacjenta wideokonsultacji i jego późniejszej rezygnacji z wizyty istnieje możliwość odmowy zwrotu należności, jeśli odstąpienie od umowy nastąpi przykładowo na mniej niż 24 godziny od wybranego terminu wizyty zdalnej?
Teleporady stały się codziennością w dobie pandemii. Mimo że są powszechnie stosowaną metodą kontaktu pacjenta z lekarzem, nie zawsze okazują się prostym rozwiązaniem, zwłaszcza pod względem wymogów prawnych, które muszą spełnić przychodnie. Dowiedz się, jakie są najczęściej popełniane błędy w udzielaniu teleporad.
W okresie pandemii teleporady stały się najczęstszą formą kontaktu lekarza podstawowej opieki zdrowotnej z pacjentem. Mimo ograniczenia teleporad (nie są udzielane dzieciom i seniorom) nadal są praktykowane i może zdarzyć się sytuacja, w której pacjent będzie chciał zareklamować teleporadę. Czy podmiot leczniczy musi mieć regulamin reklamacyjny? Jak wygląda reklamacja teleporady?
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka