Czy choroba Leśniowskiego-Crohna powróci po operacji?
Korzystając z narzędzia sztucznej inteligencji (AI), które rozpoznaje i klasyfikuje obrazy, badacze skonstruowali model, który z dużą dokładnością przewiduje pooperacyjny nawrót choroby Leśniowskiego-Crohna poprzez ocenę obrazów histologicznych.
- Data: 21.05.2022
Kiedy inwestować w zakup nowej aparatury, a kiedy rozbudowywać istniejącą
Zakup i adaptacja aparatury medycznej w placówce medycznej zawsze stanowią wyzwanie dla zarządzających. Trzeba wybrać odpowiednie parametry i zaplanować pracę urządzenia w taki sposób, aby zarówno dla pracownika obsługującego, jak i pacjenta przebieg badania był możliwie komfortowy. Kiedy warto zainwestować w zakup nowej aparatury, a kiedy zasadne jest rozbudowanie istniejącej?
- Data: 21.05.2022
Lista marnotrawstw w placówce medycznej – sprawdź, czy dotyczy Twojej placówki
Wdrożenie cyfrowych rozwiązań pozwala na wyeliminowanie określonych marnotrawstw w placówce medycznej. Pozornie sprawnie funkcjonująca organizacja może borykać się trudnościami, które obniżają bezpieczeństwo pacjenta i efektywność ekonomiczną placówki. Zapoznaj się z przygotowaną listą marnotrawstw i sprawdź, czy problem dotyczy Twojej placówki.
- Data: 21.05.2022
Monitorowanie błędów i zdarzeń niepożądanych jako mechanizm zwiększający bezpieczeństwo świadczeń medycznych
Celem funkcjonowania każdej placówki medycznej jest świadczenie usług medycznych w sposób bezpieczny dla pacjenta. Niestety błędy i zdarzenia niepożądane mogą mieć miejsce nawet w najlepiej zarządzanych podmiotach. Jak monitorować te błędy i zdarzenia? Jak je analizować, aby wyeliminować je w przyszłości? Zapoznaj się z prezentacją i dowiedz się więcej.
- Data: 21.05.2022
Reklamacja teleporady – kiedy pacjent może to zrobić
W okresie pandemii teleporady stały się najczęstszą formą kontaktu lekarza podstawowej opieki zdrowotnej z pacjentem. Mimo ograniczenia teleporad (nie są udzielane dzieciom i seniorom) nadal są praktykowane i może zdarzyć się sytuacja, w której pacjent będzie chciał zareklamować teleporadę. Czy podmiot leczniczy musi mieć regulamin reklamacyjny? Jak wygląda reklamacja teleporady?
- Data: 21.05.2022
Sprzęt i urządzenia na rzecz cyfryzacji usług w ochronie zdrowia – praktyczne wskazówki
Czy e-usługi w ochronie zdrowia to wyłącznie oprogramowanie czy coś więcej? Jakie są najczęstsze błędy popełniane podczas wdrożeń w zakresie doboru sprzętu? Jakimi cechami charakteryzują się urządzenia odpowiadające na potrzeby branży medycznej? Na te i wiele pytań odpowiedzi udzieliła Anna Mrożek z firmy Jantar sp. z o.o. znajdują się w załączonym nagraniu. Zapraszam do wysłuchania wywiadu.
- Data: 21.05.2022