Jak zarządzać przepływem wyrobów medycznych w szpitalu?
Szpital Uniwersytecki w Krakowie dokonuje zakupów 10-13 tys. różnych asortymentów wyrobów medycznych. Zarządzanie takim przepływem towarów nie byłoby możliwe bez wsparcia aplikacji informatycznej z wykorzystaniem kodów kreskowych. W szpitalu działają też magazyny komisowe – są to składy firm zewnętrznych udostępniające towar dla użytkownika, gdzie rozliczanie następuje - po zużyciu. Zapraszamy do obejrzenia rozmowy z Robertem Kubisztalem, kierownikiem działu zaopatrzenia medycznego w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie.
Przełomem w zarządzaniu przepływem wyrobów medycznych w szpitalu było wdrożenie przepisów rozporządzenia MDR (2017/745 z 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych), które to w pierwszej fazie mocno skomplikowało ten proces, ale z drugiej - bardzo uporządkowało rynek wyrobów medycznych. Usystematyzowanie rynku przyniosło wiele korzyści zarówno dla: producentów, zamawiających, jak i z punktu widzenia bezpieczeństwa medycznego pacjenta.
Rozporządzenie MDR weszło w życie 26 maja 2021 r. Wyznaczyło ono m.in. kolejne terminy umieszczania kodu UDI na produktach:
- Klasa III do 26 maja 2021 r.
- Klasa IIa i IIb do 26 maja 2023 r.
- Klasa I do 26 maja 2025 r.
Z webinaru dowiesz się:
- Czym są wyroby medyczne?
- Jaki może być zakres wyrobów medycznych dysponowanych w zależności od wielkości szpitala?
- Jak zarządzać rozbudowanym asortymentem wyrobów medycznych w dużym szpitalu?
- Czym są magazyny komisowe w szpitalu?
- Jakie zmiany wprowadziło unijne rozporządzenie MDR?
- Jak do wymogów MDR należy dostosować przetargi organizowane przez szpital?
Rozmawia dr Anna Gawrońska
Dołącz do subskrybentów newslettera "E-zdrowie w praktyce"
Sprawdź ofertę
Zyskujesz:
- Fachowe rozwiązanie Twojego problemu
- Wyselekcjonowane informacje na Twój e-mail
- Materiały dla personelu