szpital

Systemy klasy HIS

Webinar: systemy klasy HIS

Systemy klasy HIS stworzone zostały w celu kompleksowego zarządzania pracą szpitala i przepływem pacjentów. Obejmują one różne moduły np. obsługi pacjenta (rejestracje, planowanie wizyt), zarządzanie personelem (grafik pracy, zwolnienia, dyżury), zarządzanie finansami (przepływ faktur, płatności, księgowość, kontrola kosztów), zaopatrzenie szpitala w materiały i wyroby medyczne (zamówienia, rozliczanie, kontrola zużycia), rozliczenie (analiza danych medycznych, wspomaganie decyzji zarządczych, raportowanie). Obejmują więc zarówno część „białą” (medyczną), jak i „szarą” (administracyjną) szpitala. Zapraszamy do obejrzenia rozmowy z Tomaszem Walczakiem, Consulting Pharmacy Managerem w firmie Nexus.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Korzyści jakie oferuje wdrożenie w szpitalu systemu klasy HIS:

  • poprawa jakości opieki nad pacjentem
  • szybszy dostęp do danych o pacjencie,
  • redukcja ilości błędów medycznych,
  • ułatwienie monitorowanie stanu zdrowia pacjenta,
  • automatyzacja wielu różnych czynności,
  • ułatwienie komunikacji między pracownikami,
  • oszczędności materiałowe i obniżenie kosztów funkcjonowania,
  • skrócenie czasu pobytu pacjenta w szpitalu,
  • poprawa komunikacji między działami szpitala,
  • wzrost satysfakcji pacjenta z pobytu w takim szpitalu.

Z webinaru dowiesz się:

  • Jakie obszary funkcjonowania szpitali spiera system klasy HIS?
  • Jakie korzyści może uzyskać szpital z zastosowania takich rozwiązań?
  • Z jakimi problemami wiąże się wdrożenie systemu klasy HIS w szpitalu?

Rozmawia dr Anna Gawrońska

Zarządzanie wyrobami medycznymi w szpitalu

Jak zarządzać przepływem wyrobów medycznych w szpitalu?

Szpital Uniwersytecki w Krakowie dokonuje zakupów 10-13 tys. różnych asortymentów wyrobów medycznych. Zarządzanie takim przepływem towarów nie byłoby możliwe bez wsparcia aplikacji informatycznej z wykorzystaniem kodów kreskowych. W szpitalu działają też magazyny komisowe – są to składy firm zewnętrznych udostępniające towar dla użytkownika, gdzie rozliczanie następuje - po zużyciu. Zapraszamy do obejrzenia rozmowy z Robertem Kubisztalem, kierownikiem działu zaopatrzenia medycznego w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Przełomem w zarządzaniu przepływem wyrobów medycznych w szpitalu było wdrożenie przepisów rozporządzenia MDR (2017/745 z 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych), które to w pierwszej fazie mocno skomplikowało ten proces, ale z drugiej - bardzo uporządkowało rynek wyrobów medycznych. Usystematyzowanie rynku przyniosło wiele korzyści zarówno dla: producentów, zamawiających, jak i z punktu widzenia bezpieczeństwa medycznego pacjenta.

Rozporządzenie MDR weszło w życie 26 maja 2021 r. Wyznaczyło ono m.in. kolejne terminy umieszczania kodu UDI na produktach:

  • Klasa III do 26 maja 2021 r.
  • Klasa IIa i IIb do 26 maja 2023 r.
  • Klasa I do 26 maja 2025 r.

Z webinaru dowiesz się:

  • Czym są wyroby medyczne?
  • Jaki może być zakres wyrobów medycznych dysponowanych w zależności od wielkości szpitala?
  • Jak zarządzać rozbudowanym asortymentem wyrobów medycznych w dużym szpitalu?
  • Czym są magazyny komisowe w szpitalu?
  • Jakie zmiany wprowadziło unijne rozporządzenie MDR?
  • Jak do wymogów MDR należy dostosować przetargi organizowane przez szpital?

Rozmawia dr Anna Gawrońska