Negatywna identyfikacja pacjenta w szpitalu, czyli jak zmiany prawne mogą szkodzić zdrowiu

Anna Gawrońska

Autor: Anna Gawrońska

Dodano: 29 lipca 2022

Mimo ogromnego postępu technicznego i technologicznego w obszarze świadczenia usług medycznych, poziom cyfryzacji wybranych procesów na terenie szpitala jest niewystarczający. Szpitale borykają się z rosnącą liczbą wymogów prawnych m.in. w obszarze ochrony danych osobowych pacjentów. Nie dysponują jednak taką infrastrukturą teleinformatyczną, aby jednocześnie realizować te wymogi i dbać o bezpieczeństwo pacjenta hospitalizowanego. Stanowi to istotną przeszkodę we wdrażaniu rozwiązań, polegających na wykorzystaniu skanowania kodów kreskowych przy łóżku pacjenta w połączeniu z elektronicznym zleceniem lekarskim. Dowiedz się, jak takie rozwiązania pozwalają na wyeliminowanie błędów w obszarze niewłaściwej identyfikacji pacjenta, chroniąc jednocześnie jego prywatność i prawo do ochrony danych osobowych.

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do subskrybentów newslettera "E-zdrowie w praktyce"


Sprawdź ofertę
Zyskujesz:
  • Fachowe rozwiązanie Twojego problemu
  • Wyselekcjonowane informacje na Twój e-mail
  • Materiały dla personelu
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Anna Gawrońska

Autor: Anna Gawrońska

dr n. ekon., specjalność logistyka. Autorka licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu: cyfryzacji usług w ochronie zdrowia, zastosowania technik automatycznej identyfikacji i standardów interoperacyjności w obszarze ochrony zdrowia, zarządzania w ochronie zdrowia, automatyzacji i racjonalizacji wewnątrzszpitalnych procesów logistycznych. Członek Rady ds. Interoperacyjności przy CeZ oraz członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia HL7
Potrzebujesz konsultacji z ekspertem?

Pytanie prześlij do Redaktora serwisu, który skieruje je do odpowiedniego eksperta.

Mariusz Jendra

Redaktor merytoryczny