Dlaczego e-rejestracja jest kluczowa dla placówek i pacjentów?
Rozwój produktów i usług cyfrowych w ochronie zdrowia rozpoczął się stosunkowo niedawno. Pierwsza e-recepta została wystawiona w 2018 r., następnie aktywowano Internetowe Konto Pacjenta. W 2020 r. doszły e-skierowania, a później uruchomiono aplikację mobilną mojeIKP. Historia zmian nie jest długa, ale ich tempo jest bardzo wysokie. Ponad 35 mln Polaków otrzymało minimum 1 receptę, a ponad 24 mln osób e-skierowanie. Dla podmiotów medycznych uruchomiono aplikację eGabinet, a dla chorych serwis pacjent.gov.pl. Wdrożona została platforma teleporad, Elektroniczna Dokumentacja Medyczna oraz Rejestr Zdarzeń Medycznych. Jest to tylko część z większych projektów, ale są też rozwiązania mniejsze, które również ułatwiają życie placówkom medycznym i pacjentom. Środowisko medyczne i pacjenci oczekują uruchamiania dalszych rozwiązań elektronicznych Przedstawiamy jakie będą następne etapy cyfryzacji oraz dlaczego tak ważne jest – zarówno dla placówek medycznych jak i dla pacjentów – uruchomienie e-rejestracji? Zapraszamy do obejrzenia rozmowy z Pawłem Kikosickim, Dyrektorem Centrum e-Zdrowia.
- Jak można ocenić tempo zmian w e-zdrowiu w Polsce?
- Jak chętnie obywatele korzystają z e-usług?
- Jakie są najważniejsze osiągnięcia w obszarze cyfryzacji ochronie zdrowia?
- Jak wygląda postęp prac przy centralnej e-rejestracji?
- Dlaczego e-rejestracja jest ważnym elementem reformy ochrony zdrowia (rozliczanie z NFZ, czas oczekiwania pacjentów)?
Obejrzyj także:
Pandemia przyspieszyła cyfryzację zdrowia
Szpitale dostają rykoszetem w czasie trwającej cyberwojny w Ukrainie
Dołącz do subskrybentów newslettera "E-zdrowie w praktyce"
Sprawdź ofertę
Zyskujesz:
- Fachowe rozwiązanie Twojego problemu
- Wyselekcjonowane informacje na Twój e-mail
- Materiały dla personelu