Voicebot – oddzwania i potwierdza wizytę
Szpitala Joannitas w Pszczynie uruchomił voicebota dla swoich pacjentów. Automatyczny asystent głosowy, na dzień przed wizytą oddzwania do chorych, by potwierdzić termin zaplanowanego badania. Aplikacja ma znacząco zmniejszyć liczbę nieodwołanych nieobecności pacjentów. Voicebot działa od 4 kwietnia 2024 r.
- Data: 25.04.2024
Konkursy w obszarze e-zdrowia
Do 29 maja 2024 r. konsorcja międzynarodowe mogą składać wnioski o dofinansowanie w ramach Programu Cyfrowa Europa (ang. Digital Europe). Tematyka konkursowa dotyczy szczegółowych zagadnień związanych z tematyką e-zdrowia, a w konsorcjach mogą wspólnie aplikować m.in. szpitale, centra medyczne, firmy i organizacje pozarządowe. Jednym z najbardziej istotnych warunków udziału w konsorcjum projektowym oraz możliwości złożenia wniosku - jest znalezienie zagranicznych partnerów z innych krajów UE. Przedstawiamy 3 programy, do których można zgłosić akces.
- Data: 23.04.2024
ChatGPT oblał egzamin z „interny”
Sztuczna inteligencja na razie nie będzie leczyć pacjentów. Oparty na niej ChatGPT oblał egzamin specjalizacyjny z „interny”. Nie poradził sobie również z zadaniami z innych dziedzin medycyny, co sprawdzili i opisali naukowcy z Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
- Data: 19.04.2024
Jak uniknąć ataku phishingowego?
Cyberprzestępcy prześcigają się w metodach zdobycia zaufania potencjalnych ofiar, wśród których coraz częściej są pracownicy ochrony zdrowia i pacjenci. Do nawiązania pierwszego kontaktu i kontynuacji znajomości, czego skutkiem może być kradzież danych wrażliwych, służyć mogą np. media społecznościowe. Dlatego ostrożność w kontaktach z osobami nieznanymi, zapraszającymi do polubienia swoich profili lub dołączenia do grona swoich znajomych a jednocześnie znajomość metody phishingu - jednej z najpopularniejszych i najbardziej efektywnych wśród hakerów – pozwala na zminimalizowanie ryzyka ataku hakerskiego. Jak się zabezpieczyć przed phishingiem? Sprawdź.
- Data: 18.04.2024
Webinar: systemy klasy HIS
Systemy klasy HIS stworzone zostały w celu kompleksowego zarządzania pracą szpitala i przepływem pacjentów. Obejmują one różne moduły np. obsługi pacjenta (rejestracje, planowanie wizyt), zarządzanie personelem (grafik pracy, zwolnienia, dyżury), zarządzanie finansami (przepływ faktur, płatności, księgowość, kontrola kosztów), zaopatrzenie szpitala w materiały i wyroby medyczne (zamówienia, rozliczanie, kontrola zużycia), rozliczenie (analiza danych medycznych, wspomaganie decyzji zarządczych, raportowanie). Obejmują więc zarówno część „białą” (medyczną), jak i „szarą” (administracyjną) szpitala. Zapraszamy do obejrzenia rozmowy z Tomaszem Walczakiem, Consulting Pharmacy Managerem w firmie Nexus.
- Data: 16.04.2024